Sorin Campeanu-subiectele la Bacalaureat si Evaluarea Nationala vor fi adaptate tinand cont de cei doi ani de pandemie.

Subiectele la Bacalaureat si Evaluarea Nationala vor fi adaptate tinand cont de cei doi ani de pandemie.

Reciteste si : minadestiri.ro/sorin-campeanu-anunta-structurarea-pe-5-module

Criza sanitara a zdruncinat sistemul educational din intreaga lume iar guvernele tarilor lumii au luat multe masuri pentru ca educatia tinerilor sa fie cat mai putin afectata.

Cu toate acestea , rezultatle celor doi ani de pandemie sunt vizibile mai pregnant acum , cand elevii sunt in Romania in pragul Bacalaureatului sau a Evaluarilor Nationale.

In dorinta de a veni in sprijinul acestora , Ministerul Educatiei a considerat ca subiectele trebuie ,,perfect adaptate,, perioadei de doi ani în care elevii au învăţat în condiţii de criză sanitară.

Sorin Campeanu a precizat :

Atâta vreme cât această perioadă de criză sanitară a însemnat o catastrofă educaţională pentru orice sistem de educaţie, inclusiv pentru sistemul de educaţie românesc este total incorect să plătească doar elevii cauzele obiective generate de criza sanitară sau, să spunem, oarecare pricepere de nivel scăzut al autorităţilor în a gestiona acest proces.

Pe cale de consecinţă, subiectele vor fi perfect adaptate acestei perioade care înseamnă doi ani din parcursul educaţional al elevilor care susţin probele naţionale.

Şi evaluarea naţională şi bacalaureat. Vom avea şi voinţa şi înţelepciunea necesară în concepţia subiectelor pentru aceste probe naţionale încât să nu fie elevii aceia care vor fi nevoiţi să plătească.

Ministrul Educatiei a continuat spunand :

Tematica de examen va fi stabilită, adaptată, corelată cu realitățile aceste acestui an. Nu are niciun sens să negăm faptul că în educație au fost pierderi.

Important este să identificăm corect acele pierderi, să planificăm o tematică adecvate modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat – pentru că de multe ori profesorii au predat, însă fără să fie vina lor, au predat în fața unor ecrane negre – deci nu avem un feedback, nu avem un raport real asupra a ceea ce au asimilat elevi.

Această tematică de examen va trebui să fie adaptată, nu este deloc simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevi.

Pentru asta, încă od ată vă spun, este important diagnosticul, este important să avem simulări, este important să știm cât au pierdut și unde au pierdut elevii pentru a putea corela și adapta tematica de examen

Astfel , elevii din anii terminali , se pot astepta la subiecte mult mai permisive si adaptate conjuncturii prin care a trecut sistemul educational in ultimii doi ani.

Foto : facebook.com/SorinMCimpeanu

Distribuie pe:

Lasă un comentariu