Planul National de Redresare si Rezilienta-Clujul va beneficia de bani europeni.Vezi pentru ce pot fi folositi.

Planul National de Redresare si Rezilienta-Clujul va beneficia de bani europeni.Vezi pentru ce pot fi folositi.

Cu termen limita 2026 , PNRR, depus de România la Bruxelles, prevede un buget total propus de 7,62 miliarde de euro in domeniul transporturilor.

Vezi si aici : https://minadestiri.ro/peste-40-de-km-de-drumuri-judetene-modernizate/

Clujul va primi bani pe trei vectori : metroul din Cluj , electrificarea caii ferate Cluj-Episcopia Bihorului si Autostrada Nadaselu Poarta Salajului.

Conform https://zcj.ro/ sumele primite de Cluj vor fi alocate astfel :

METROU –  metroul din Cluj-Napoca – 310 mil.euro

● 16 trenuri: tren 2 rame x 2 vagoane (52 m, 380 pasageri)
● Capacitatea de transport la interval de 3 min/90 sec: 7.600/15.200/ oră și sens

„Având în vedere complexitatea tehnică a lucrărilor și termenele impuse de Regulamentul RRF, propunem spre finanțare o secvențiere funcțională a lucrărilor”, astfel:

● Faza 1: Lucrări de structură de rezistență – stații, interstații – tuneluri, galerii, alte construcții – cu finalizare trimestrul III din 2026 – indicatorul fiind 12,7 km de tuneluri de metrou cu stațiile aferente

– M1 Cluj-Napoca: Sf. Maria – Europa Unită (9 stații) – 7,5 km

● Faza 2: Lucrări de cale, finisaje, instalații, achiziție material rulant și semnalizare – cu finalizare trimestrul IV din 2028
 
– M1 Cluj-Napoca: Florești – Sf. Maria și Mărăști – Bd. Muncii (10 stații, un depou) – 12,6 km

AUTOSTRĂZI – A3 – Nădășelu – Poarta Sălajului: 42 km (șase stații cu 30 puncte de încărcare) – 340 mil. euro.

CALE FERATĂ – modernizare, electrificare, sistem ERTMS Cluj – Episcopia Bihor – 1,29 mld. euro

Pentru proiectul Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, Căile Ferate Maghiare (MAV) au demarat implementarea proiectului de modernizare și electrificare a liniei care continuă proiectul românesc, în parametri asemănători cu standardul european (25 kV, 50Hz, 100 km/h minim viteză, sarcină pe osie 22.5t).

Linia Puspokladány – Biharkeresztes, împreună cu Cluj-Napoca – Episcopia Bihor vor face parte atât dintr-o legătură feroviară între Budapesta, Cluj-Napoca și București, cât și dintr-un coridor feroviar de marfă propuse de CE pe harta TEN-T și agreat de România. Ambele secțiuni vor fi prevăzute cu ERTMS nivel 2.

Distribuie pe:

Lasă un comentariu